<نصرالله: جبهه عربی و غربی در سوریه شکست خورد/درخواست از ایران برای ورود در پرونده امام موسی صدر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1493
نویسنده : کامران وزیری

وی همچنین در آغاز سخنرانیش به آزادی 9 اسیر لبنانی در سوریه اشاره کرد و گفت: پرونده شهروندان لبنانی به خوبی ختم به خیر شد و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان را تبریک می گویم و کسانی که در ختم به خیر شدن پرونده آنها سهیم بودند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما درقبال شهروندان لبنانی ربوده شده در جریان حوادث سوریه احساس مسئولیت می‌کنیم. ما با برادران سوری خود در خصوص ربوده شدن اسقف‌های مسیحی همراهی می‌کنیم‬.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: به جای ورود به بحث و کلی گویی‌ها درخصوص موضوع مفقودان و ربوده شدگان باید یک طرف مامور این مسئله شود. پیگیری مسئله ربوده شدگان عزیز و آزادی آنها دلالت می‌کند که کشوری هستیم که به شهروندان خود احترام می گذاریم.

وی افزود: مکتب مقاومت هرگز نخواهد پذیرفت که مسئله زندانیان به حال خود رها شود و حتی پیکرهای شهدا.

نصرالله تاکید کرد، باید همه پرونده های انسانی لاینحل با دشمن اسرائیلی و برادران سوری و در داخل لبنان گشوده شود. یکی از این پرونده، پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی است که در خاک لبنان مفقود شده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که رژیم اسرائیل مسئول همه شهروندان لبنانی است که در دوره یورش به این کشور مفقود شده‌اند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به پرونده امام موسی صدر گفت: پرونده امام موسی صدر و همراهانش یکی از حساسترین و مهمترین پرونده‌های اشخاص ربوده شده است‬.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که پیام‌هایی برای برادران ایرانی فرستاده‌ایم تا بار دیگر در زمینه پرونده امام موسی صدر با مسئولان لیبی وارد گفت‌وگو شوند.

نصرالله اظهار داشت: نباید با پرونده امام موسی صدر به صور رسمی فقط برخورد کرد و همه مسئولیت آن را به عهده نبیه‌بری رئیس مجلس لبنان گذاشت.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص این پرونده گفت: موسی کوسا و السنوسی در دستگاههای اطلاعاتی قذافی کار کردند و می توانند ما را به محل نگهداری امام موسی صدر راهنمایی کنند. دولت لیبی تحقیقات از السنوسی درخصوص پرونده امام موسی صدر را نمی پذیرد‬.

وی افزود: کشورهای مدعی دوستی با لبنان که میزبان موسی کوسا هستند می توانند در زمینه امام موسی صدر کمک کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که باید مسئله ربوده شدگان اعزاز بررسی و علت اصلی ربوده شدن آنها روشن گردد. دولت سوریه یک سال پیش به ما وعده آزادی زنان زندانی[تکفیری] را داد اما طرف مقابل آن را نادیده گرفت‬.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: رویدادهای سوریه تاثیر مستقیمی در همه زمینه‌ها در لبنان دارد. یک گروه در لبنان هستند که همه چیز را در انتظار رویدادهای سوریه و اینکه نظام سقوط خواهد کرد به تعطیلی کشانده اند‬ در چند ماه اخیر تحولات مهمی در سوریه و منطقه و جهان روی داد‬. تحولات اخیر ثابت کرد که سوریه راه حل نظامی ندارد‬.

وی افزود: گروههای مسلح از ایجاد تغییر در موازنه قوی در سوریه ناتوان شده‌اند راه حل مقبول و آماده راه حل سیاسی است‬ و راه رسیدن به این راه حل سیاسی همان گفت‌وگو اما بدون پیش شرط است‬.

نصرالله ادامه داد : مخالفان سوری از وحدت صفوف خود ناتوان شده اند‬ . تحولات میدان نبرد به نفع ارتش سوریه و همه نیروهای مردمی است که در کنار آن است‬ . همه باید در راستای راهکار سیاسی در سوریه حرکت کنند اما یک کشور منطقه ای است که از تحولات سوریه ناراحت است و این کشور عربستان است‬.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، عربستان به علت تحقق نیافتن اهدافش در سوریه بسیار ناراحت است. جبهه‌ای که بدنبال سرنگون کردن نظام سوریه بود همه کاری کرد اما موفق نشد و خشمگین است و برای جلوگیری از رسیدن به هرگونه راه حل سیاسی در سوریه تلاش می کند. نتیجه مانع تراشی برای رسیدن به راه حل سیاسی به معنای کشتار و قربانی شدن و ویرانی بیشتر سوریه و تبعات بیشتر بر کشورهای همجوار است.

نصرالله در سخنرانی خود گذری نیز به تحولات داخلی لبنان زد و اضافه کرد: نمی‌تواند منطقه به علت خشم یک کشور شعله ور باقی بماند‬. به کسانی که ارکان کشور لبنان را به تعطیلی کشانده‌اند می گویم که ادامه دادن به این کار شرایط و موضع و جایگاه گروه مقابل شما را بهبود خواهد بخشید‬.

وی تاکید کرد، تنها راه پایان توقف و تعطیلی امور کشور از نظر گروه 14 مارس در لبنان همان تشکیل دولت است.‬

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مانع تراشی جریان 14 مارس در تشکیل دولت لبنان گفت: ما خواهان تشکیل دولت براساس مبنای 9+9+6 برای جلوگیری از توقف و تعطیل شدن امور دولت شدیم.

وی گفت: پیش روی ما دو گزینه است یکی ادامه توقف و تعطیلی امور است و دیگری تشکیل دولتی براساس مبنای 9+9+6 است .

نصرالله افزود: گروه 14 مارس به دلایل سیاسی فعالیت مجلس لبنان را به تعطیلی کشانده است

می توان تصمیماتی را که ممکن است باعث توقف و تعطیلی امور کشور شود، مورد بحث قرار داد و درباره آن به تفاهم رسید.‬ فشار سیاسی زیادی بر رئیس دولت پیشبرد امور برای عدم برگزاری جلسه دولت وجود دارد از جمله از طرف عربستان یا گروه المستقبل.

دبیرکل حزب الله لبنان به درگیری های اخیر در طرابلس لبنان نیز اشاره کرد و اظهار داشت:  تحویل مسئولیت امنیت طرابلس به ارتش لبنان و کمک به آن تنها راه حل است نه فراخواندن جبهه النصره یا گروه داعش. ما همه انفجارها در ضاحیه یا طرابلس را محکوم می کنیم.

نصرالله تاکید کرد، امروز همه ملت‌های منطقه اعم از مسلمان و مسیحی در معرض تهدید قرار دارند.

دولت نباید در پرونده انفجارها تعلل به خرج دهد و مسئولیت ملی جلوگیری از وقوع انفجارها را ایجاب می‌کند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ایران , لبنان , حزب ا , , , , سیدحسن نصرا , , , ,



مطالب مرتبط با این پست
.
اوباما: ایران یک سال یا بیشتر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/ ابراز خوشبینی درباره توافق هسته‌ای
نتانیاهو و مشکل ندیدن شلوار جین در ایران + کاریکاتور
سیاهه مواضع دولتمردان آمریکایی علیه نظام و ملت ایران
امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا چه گفتند؟
سرنوشت سوریه را سوری‌ها تعیین می‌کنند/قطعنامه شورای امنیت منافاتی با منافع سوریه ندارد
چهره مرموز حامی تحریم‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا کیست؟
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
واشنگتن جرات حمله به ایران را ندارد
توافق برای برقراری روابط با انگلیس در سطح كاردار غيرمقيم
رمزگشایی از «اتفاقی که بجا نبود» !؟
دولت به انتقاد منتقدینش افتخار می‌کند/ 50 روزبه اندازه 500 روز در سیاست خارجی قدم برداشتیم
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم
«کابوس» سعودی‌ها از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا
هشت روستاي استان حلب سوريه از حضور عوامل مسلح پاكسازي شد
نخست‌وزیر لیبی آزاد شد
اذعان یک مقام صهیونیست به دشواری نبرد با حزب الله
وزير خارجه انگليس: در حال مذاکره با ایران برای از سرگیری روابط دوجانبه هستیم
ارتش سوریه عملیات «نبرد زلزله» تروریست‌ها در ادلب را ناکام گذاشت
ایران با بسته جدید به ژنو می رود
واکنش ظریف به تیتر امروز کیهان
اوباما به نتانیاهو: می‌خواهیم تحریم‌های ایران را کاهش دهیم
فهرست بلند شبکه ترور رژیم صهیونیستی در سراسر جهان
فتوای آیت الله سیستانی ضد فتنه مذهبی در عراق +عکس
الهام علی‌اف متهم به تقلب شد



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: